איך יוצרים בידול בעסק?

מה זה בידול?

כולנו רוצים ייחודיות משלנו בעסק, לבלוט מעל כולם ולהיות מיוחדים, הדרך למצוא את הייחודיות שלנו לא תמיד פשוטה. 

בידול עסקי זו אסטרטגיה שבה בוחרים ייחודיות מסוימת של בעל העסק ועליה בונים מערך שיווקי, אותה ייחודיות תתבטא  במסרים השיווקים, במיתוג, בשפה ועוד.

האם זה חובה שלכל בעל עסק יהיה בידול?

זה לא חובה אבל זה מאוד מומלץ, בשוק התחרותי שבו אנו חיים יש שאלה מרכזית שכל בעל עסק צריך לשאול את עצמו ״למה שלקוח יבוא דווקא אליי״.

האם כל בעל עסק צריך ״להמציא את עצמו״ כדי למצוא ייחודיות שהיא רק שלו?

ממש לא, כמובן שככל שתהיו ייחודיים יותר אתם תבלטו יותר, אבל אפשר גם למצוא ערכים ספציפיים כמו מקצועיות ויחס אישי ולהדגיש אותם בשיווק שלכם.

יש המון סוגי בידול, הינה כמה דוגמאות:

בידול מבוסס שירות/מוצר: במקרה זה הבידול הוא במוצר או בשירות, אנו מעניקים משהו באמת ייחודי שלא קיים בשוק.

בידול מבוסס מחיר: יש עסקים שבונים את הבידול שלהם על כך שהם הרבה יותר זולים מכל השאר וזה מה הם מבליטים בשיווק.

בידול מבוסס נישה: במצב זה הקהל יעד שלנו מאוד מצומצם אבל מצד שני אני בונים מומחיות בתחום וזה יוצר עבורנו בידול וייחודיות.

בידול מבוסס זמן: הצעה כמו משלוח מהיר, אספקה מהירה של משלוח, מענה מהיר, בידול זה מעניק יתרון בזה שהוא חוסך זמן ללקוח.

בידול מבוסס הצעה ייחודית: במקרה זה נבדל את עצמנו על ידי הצעה שהיא שונה מכל מתחרה אחר, החזר כספי במקרה של חוסר הצלחה וכו. 

בידול מבוסס שירות: יש עסקים שהמיתוג שלהם מבוסס על חווית שירות שהלקוח מקבל, מענה מהיר, אדיבות, מענה ללקוח שהינו שונה מכל מתחרה אחר.

בידול מבוסס ערכים: בשיווק זה נדגיש את הערכים שמובילים את העסק, ערכים כמו מקצועיות, אמון, מוסר עבודה, יחסי אנוש ועוד. למאמר על ערכים בעסק לחצו כאן.

בידול מבוסס אישיות: יש עסקים שמבוססים על בעל העסק, לרוב מדובר על עסקים כמו יועצים, מטפלים ועוד. במקרה זה בעל העסק הוא הפנים של העסק, ככל שבעל העסק יבליט את הייחודיות שלו, האנרגיה שלו , ערכים שלו זה מה שיבליט את העסק ויביא לבידול.

איך נמצא את הבידול בים של שפע אינסופי?

ראשית זה תהליך, עסק בתחילת דרכו לא תמיד יודע מה הבידול שלו, דרך מעולה למצוא את הבידול זה לשאול את הלקוחות שלכם: ״מה מיוחד דווקא בי״, ״למה אתם קונים אצלי ולא משהו אחר״, ״מה היתרון שלי״. 

המידע שאתם יכולים לקבל מהלקוחות שלכם הוא יקר מפז.

עוד דרך זה לעשות בדיקה עם עצמנו ולשאול את עצמנו מה הכאב הכי גדול שאני פותר ללקוח, מה הפידבקים שאנו מקבלים מאנשים לגבי השירותים שלי, מה התועלת שהלקוחות שלי מקבלים מהמוצרים שלי.

בידול הוא מה שמבדל עסק ״רגיל״ להיות מותג אמיתי, ממליצה בחום להשקיע את הזמן ולמצוא את הבידול שלכם.

איזה כייף שנרשמת! נתראה בקרוב